härligt med fredag !

Det är en stor lättnad med fredag :) Uuh vad underbart! Men då kmr nackdelen.. Jag hatar söndagar. Men vi slår bort den tanken för ett tag bara!
Asså nu har jag tappat min telefon 300ggr idag. Jag vet inte vad det är för fel på hålla-i-förmågan.
Jävla kul det ska bli med cykelklassikern då! 64 km cykelrunda men fyfan om man ska ge sig ut på den då. Cepa sig hela vägen. Det ska jag :) wiihoo ^^,
Läste Linas blogg ganska nyligen. Och i den står det nåt vettigt varje gång tycker jag :) Men hur som helst så hade hon skrivit nåt om att alla har både bra och dåliga dagar. Jag skulle nog vilja säga att jag har haft dåliga dagar i, en och en halv vecka snart. Men det har bättrat sig lite. Och jag tänker alldeles för mkt. Men tänker man inte så vet man inte vart man hamnar, vilket är ganska bra ibland. För ibland ska man inte sätta sig in i allt utan bara låta det ske och ta det som det kommer. Men det beror ju helt på vad det är, och hur ens situation ser ut. Jag har kommit på att jag börjar mina meningar med "men" och "och" alldeles för mkt. Inte bra, det lärde man sig i mellanstadiet. Men det lärde inte jag mig. Jo iofs det gjorde jag, men nu skrev jag men igen. Jaja WHO CARES!
Be careful what you wish for, cause you just might get it all. Det ligger något i det faktiskt. Blaa bla, jag tänker för mycket, igen.
Hade jag inte tänkt på gymnasiet och allt så mkt så kanske det hade blivit en riktigt bra start på det hela. Men, ja men jag är som jag är och I guess, det bara är ngt att leva med.
Vi satt iaf och målade till lugn musik idag på bilden. Det var till kompositören Brian Enos stycke. Fan, det kändes! Gött. Tänkte på västkusten, tänkte på sommaren, friheten, ja ni vet, ni som känner mig. Ryck bara bort mig härifrån, snälla! För ett sinnesutbrott lär jag snart få igen, även om det för tillfället känns ganska lugnt och avslappnande. Har ni aldrig känt så? Att ni håller på att gå upp i atomer, på ett mer eller mindre negativt sätt? Shiit, grymt jobbigt. Och energikrävande. Påtal om energikrävande, så var vi på AKM idag och hade ESO med Elisabeth. Så tog vi det lugnt och satte oss och pratade jämt för en sekund. "Det är inte konstigt att eleverna är trötta när dom kommer hem ifrån skolan", sa hon. "Trots att man inte har läxor eller så så kommer eleverna ibland hem och är dyngslöa och föräldrarna tycker det är jättekonstigt, men det är för att musiken tar sån energi. Estet är inget vilohem man kommer till. Det kommer bli stressigt och det blir bara värre och värre." Många tror ju att musik är en enkel sak och att estet är jätte slappt och skit. Med ämne är det slappt, men fysiskt är det rätt krävande. Psykiskt också för den delen.. Det är ju askul med musik asså, men det tar energi och styrka. Verkligen.. Och när det blir för mycket är det inte ens kul. Men musik är underbart. Det är ngt av det absolut bästa som finns! <3
It´s hard to imagine what some people are going through..
(v

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tkr att det står mer vettigt i dina bloggar än i mina ;) mendet är för att jag aldrig tar mig tid att lägga ner mig i en blogg. Men det är klart musik är krävande, allt är krävande. Hela tankeverksamheten är krävande, men det är okej att vara tröt och nere och allmänt negativ. Det är okej. så länge som du har vänner runtomkring dig och kan skratta åt allt som känns eländigt så kommer allt be just fine :)

2007-09-01 @ 11:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0