göteborg - rolling stones /västkusten

jag funderar på om det kanske är dags att skriva en blogg nu. det finns så himla mkt att berätta och skriva om. och skulle jag skriva ner precis allt skulle det ta ett bra tag. sådär, en 3 timmar kanske. det var dumt att jag inte har skrivit förut. jag har ju varit i göteborg, även om det var en vecka sen jag var där, och där var det verkligen jättebra! woow, första dagen var vi på liseberg. martin ditt sööto, ibland så hatar jag dig verkligen men senna då så finns det ju dessa stunderna då du e fruktansvärt oemotståndligt goo. (det där hörde ni mig inte nyss säga) och en sån stund hade vi på liseberg :) så vi kom till hotellet liseberg heden, där det var väldigt i ordning och fint, vilket man inte kunde tro om man kollade på det på utsidan. hehe, men det var nytt och fräsch och väldigt bra. fick visserligen gå igenom en hel jävla massa gångar, det var som en labyrint, och det tog sådär 5, 22 min innan vi hittade till rätt rum och gång och korridor och allt. men det var chill. egen tv och allt där på övervåningen :) haha ^^,
sen drog vi på liseberg och när vi kom tillbaka var väl klockan 23.30 lr nåt. de e så jävla härlig atmosfär i götet säger jag bara. att gå där på gatan i mörkret, men i en upplyst stad lixom. det va fränt. det var en frihetskänsla i sig, tro det eller ej <3. men så är det!
sen nästa dag gick vi upp vid 9 (!) det är hemskt tidigt för mig! jag var inte riktigt vaken när jag gick upp och duschade, sminkade mig och sen gick ner till restaurangen för att äta stooor frukost. fil, müsli, youghurt, soppor, ägg, äggröra, prinskorvar, pålägg, grönsaker, värsta utbudet med bröd och skit. sen mjölk, choklad, kaffe, 4 sorters juice och allt. en kan kalla det ganska bra, enligt mig iaf som normalt sett äter en smörgås lr så. men hur intressant är det att läsa om mina frukostvanor lr? hur som helst.. vi åt frukost och gick till universeum. för er som inte vet vad man gör där så är man i alla fall och kollar på natur och djur och sånt. går i en regnskog, kollar typ samernas landskap, ser på grodor :S jag hatar grodor bara så ni vet. och blodiglar, det är fan också äckligt. inte för att jag såg blodiglar där men. it's scary anyway. när jag kom ut ifrån regnskogen va jag helt sjöblöt för d va så himla varmt där inne. efter besöket vid universeum (vilket inte var så kul), så drog vi oss ut på stan! YEES :D tog varvet på avenyn, åt middag på en restaurang/pub, brunnsparken. tog massa kort. och klockan tickade väldigt fort :/ men vaad skulle ske senare ikväll? joo.. "a bigger band", med andra ord ROLLING STONES på Ullevi xD så tillbaka till hotellet och duscha och göra mig i ordning inför nästa grej på schemat. och jag tänkte såhär.. njaa, rolling stones. hm, är det verkligen nått för mig? 60-70-åringar som spelar nån slags gammal tråkig pop-rock. låter inte så lockande. dessutom så hade jag sett dom på bild och sånt och dom var ju inte precis snygga, i det skicket dom befann sig i nu :/ men utanför Ullevi stockade sig människor och det var hur många som helst som stod med plakat på vägen dit och försökte sälja biljetter som dom köpt på sig billigt i tidigt skede. fortfarande verkade det inte så lockande. MEEN mina damer och herrar..
att kliva ut i publikhavet på Ullevi stadion. det är fan en hit i sig ^^, för det trycket som är där alltså. i läktaren, framför scenen, går inte att beskriva! försöker jag mig på det blir det nog som vanligt en väldigt långsökt förklarning. men men, vi gick upp och satte oss, satt väldigt högt upp, men inte på samma sida som på monster jamen i början av sommarlovet. såg scenen hyfsat bra ändå, så visst.. och medans jag satt där på denna plaststolen så började jag undra vafaasen jag hade tvekat på? att se alla människor strömma in, se folk som hade stått där framme, tryckta mot staketen sen klockan tidigt imorse, bara det får en att bli på sånt festhumör! xD vi satt och väntade ganska länge, jag och bengt diskuterade "snikeshill". om ni nu vet vad det är x)   det var bra iaf. sen så tro det eller ej, tar även göteborg nörska money! jag fick en chock. så gissa vad jag satt och festade på under tiden vi väntade ^^, ..
en kall stor stark ;)  men blablabla, kom till saken emmelie larsson. som förband var en av världens största reagge band inbokade. dom började lite senare, men vad är det man säger, premiärer börjar aldrig i tid :P det var väl hyfsat. och kl 21.00 var det meningen att stones skulle dra igång. klockan blev både kvart över och halv 10 innan dom ens hade kmit in i stadion. 21.46 drog dom igång! och JÄÄÄÄVLAR! jag tar tillbaka allt jag sagt om gammal skruttig fjant göbbe. ok, vissa var ju lite ringrostiga och seega men aah, mick jagger ska definitivt inte ha stämpeln, gammal skruttig göbbe. nog för att han e gammal, rynkig och lite fjantig med sina roliga steg men det är en otrolig show! och vad inleder dom inte med då om inte START ME UP. Yeeeah. Grymt bra. jag vet att dom fick dålig kritik i media och skit, men äh vafan, dom är över 60år! blääää på er journalister som har sett dom 150ggr och kritiserar ner dom i träsket. testa själva när ni är 64 åååår. låt dom få spela.
uppbyggt med högtalare 80 meter i luften :D tusentals med högtalare. och ljudet.. ah, det var högt iaf, kan man lugnt säga :) emmelie var nära att gå upp i atomer! sköööninger väll. dom spelade i ca 2 timmar och specaleffekterna höjde stämningen ännu mer. dagen efter sa jag att jag hade fått nya idoler xD men fatta vilken härlig känsla! hela ullevi fyllt med gaaaaalna musikälskade fans <3 en klar natt, med uppehåll, sommarvärme och bara; JAAAA, bättre kan det inte bli! musikmusikmusik <33. och denna friheten. och i extas of course. man kan bara le åt det ;) göttgött! där kom jag underfund med mig själv! TESTAAAAAA ^^,
innan konserten var inte rolling stones något givet namn för mig. hade typ aldrig lyssnat på dom? ^o) men liiiive.. ni vet inte vad ni har för killar att göra med! livemusik har en tendens till att bli bra väldigt många gånger! YES. 10 poäng definitivt!
så vi kom väl hem tillslut. vi gick och gissa om det var mkt folk! hela vägen helt proppfull, hela vägen till hotellet. där blev det krångel med hotellnyckeln så vi höll väl på i nån minut men sen tillslut så funkade det, och då var mamma vaken så vi stre me henne. lätt jag ska ha en rolling stones t-shirt iaf (Y) sista gången dom spelar i sverige typ. så adjöss! keith richards, sköön han! ron wood, han e kylig och charlie watts, ja han ser man inte så mkt av men säker trummis! kortfattat; en mkt bra kväll!!
dagen efter drog vi oss hemåt. hemåt kom vi inte förrän klockan var typ 8 lr nåt :S bengt skogum trodde han skulle vara smart och ta en s.k. genväg via norge. herregud, norge som vi typ alltid är i annars. lr, norge är hos oss i ch-berg så man blir väl rätt trött på det med.. hmpfr.
vi åkte till marstrand innan iaf. grymt fint place :D västkusten <3 vem tkr inte om västkusten? gatorna, den gemytliga stämningen. ah, det är grejer det! och känslan att bara ha hav framför sig. det är tryggt att stå på land och veta att man bara har hav och klippor där framför. och en strålande sol och en klarblå himmel. nu börjar vi snart att gå upp i atomer igen ;D nej det var härlig atmosfär här också. tog massa kort! på västkusten ska jag ha stuga iaf, när jag blir stor. då får ni kma och hälsa på    ;) en låt som jag kopplar ihop med västkusten; ensamhetens hav, älska den!
skulle gärna skriva mer men.. känner jag börjar trötta ut mig sj. jag har massor kvar att skriva om iaf, men detta var väl i stort sett allt om göteborg och dagarna där.

idag har jag haft jocke på besök. såg på hannibal rising och apocalypto lr nåt sånt ^^, helt ra'l iaf. har glömt vad det hette nu igen, detta roliga ordet! men det var bra iaf! kul och striii ;D det är det always!

|| - still i´ll always fight on for u -

(v

Kommentarer
Postat av: söffii

skriv blogg oftare ;D

2007-08-13 @ 22:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0